Skip to content
Initiatiefnemer: Middlesex University, Emilie Edwards
Term: Disriminatie
Datum initiatief: november 2023

 

Hoe kunnen we neurodivergente studenten actief betrekken in de klas? Senior docent verloskunde Emilie Edwards aan de Middlesex University geeft hier tips voor.

“Als een autistische docent verloskunde ben ik toegewijd aan het bevorderen van acceptatie van neurodivergentie.” – Emilie Edwards

Docenten zullen regelmatig studenten tegenkomen met unieke leerbehoeften die aanpassingen in hun lesmethoden vereisen. Uit een recent onderzoek van Unite Students blijkt dat meer dan 14 procent van de universitaire aanvragers zichzelf als neurodivergent identificeert, met overlappende variaties. Docenten worstelen echter vaak met de veelheid aan processen en beleidsregels waaraan ze moeten voldoen, naast hun zware administratieve werklast. Emilie biedt eenvoudige manieren om toegankelijkere en inclusievere leeromgevingen te creëren voor neurodivergente studenten in het hoger onderwijs. Het artikel biedt praktische tips voor het bevorderen van toegankelijke en inclusieve leeromgevingen die eer doen aan diverse denk- en leerstijlen.

Ben jij benieuwd naar deze tips? Klik dan hier om het artikel (Engels) te lezen.

Kwaliteitskader

Voor de initiatieven op de Kennisbank Studentenwelzijn hanteren we een kwaliteitskader. Hiermee bieden we onderwijsinstellingen een richtsnoer voor een kwalitatieve aanpak op beter studentenwelzijn.

Evaluatie

  • Er is geen impactmeting gedaan.

Doorlooptijd initiatief

  • Niet van toepassing.

Schaalgrootte bereik

  • Niet van toepassing

Toegankelijkheid

  • De content is niet digitaal toegankelijk.
Back To Top